ideal

Jag vet själv att jag kan vara knäpp när jag tänker att jag vill väga 48 kg på min längd 166 cm och jag vet inte varför så många tjejer känner en så står press på sin vikt, hallå! Det är bara siffror på vågen.. Jag vet själv att jag är normal viktig och även fast jag imorse ställde mig på vågen och såg att jag gått upp 3,5 kg sen sist och är fortfarande normalviktig fast min viktuppgång så fick jag en enorm ångest. Jag mår dåligt av de där siffrorna! Det är många tjejer som känner som jag, ja inte bara tjejer utan killar också men tror tjejer har en större press på sig hur deras utseende ska se ut. Jag förstår inte hur vi kan tillåta oss själva att må så dåligt att man misshandlar sin kropp genom att strunta i att äta och leva bara på vatten exempel. Själv har jag inte haft någon enorm ätstörning men när jag var yngre fick jag en konstig idé att leva på 3 päron på en hel dag i 1 vecka. Det är sjukt! Jag gick ju lika snabbt upp de kilona jag hade gått ner också, så det var inte en bra bantningmetod heller. Jag tycker inte det är snyggt när jag ser modeller som ser ut som galger eller ett levande skelett, det ska finnas kött att ta på! Självklart finns det människor som inte kan rå för att det är så smala men det är inte något jag rekomenderar att se ut som. Även fast jag sitter och skriver om hur hemskt det är att tjejer vill bli smalare och smalare så måste jag erkänna att jag är en av de också, fast jag vet att det är farligt osv.. Förstår inte varför man vill uppnå ett mål att gå ner några kilon och sedan ska man vara nöjd. Vad händer sen då? Sen när du uppnåt den viktminskningen och fått de siffrorna på vågen, vad händer då? Blir man nöjd då? Blir man lycklig då? Mitt egna svar som jag tror är : NEJ.  Du blir kanske nöjd för stunden när du står på vågen men sen börjar tankarna om att gå ner ännu några kilon och så blir det ett kretslopp som håller på. Idealen av att tjejer har ''fin kropp'' när det är smala måste komma från olika håll men ett av det som är en stor orsak är modebranschen. Tjejer som är 180 cm långa och väger 50 kilo är bisarrt. Jag menar inte nu att det är så i hela modebranchen men vet tjejer som blivit hemskickade från modelljobb för att det ska gå ner yterliggare 7 kg för att få jobbet.. Fast de själva har lika smala lår som mina smalben.. Är det seriöst snyggt när en tjej är platt och skelett smal? Jag har aldrig träffat en kille som tyckt det är snyggt och tycker personligen att det är äckligt och tycker synd om människor som har det som ideal. Jag vet att den kroppen jag vill ha är ganska omöjlig att få om jag inte sprutar in preparant i mig eller stoppar in silikon eller annat. Ja jag är en latmask och är ganska ''smal'' för att inte träna,  äta onyttigt och oregelbunda tider och jag vet att jag är normal viktig men ändå så känner jag den här pressen hur jag vill att min mage ska bli plattare, mina lår ska bli smalare, min rumpa större och fastare och mina bröst rundare och större. Den här pressen kommer i perioder för vissa dagar kan jag känna mig hur snygg och sexig som helst men andra dagen kan jag känna mig äcklad av mig själv och se mig som någon som borde banta och gå ner minst 5 kg, och ta på fett och tänka ''detta ska bort'' '' och det här'' '' och ''usch mycket här''. Jag vet att det är jag själv som bara tycker att jag är fet vid de tillfällena men ändå så händer de. Jag har igentligen ingen att visa min kropp för förutom min kille och mig själv och han tycker om min kropp som den är men ändå så finns det alltid i bakhuvudet hur mycket jag måste ändra på min kropp och ''åh vad snygg jag blir om jag fixar de här'' osv..  Bara du mår bra av hur du ser ut så är allt perfekt. Skit i hur många kilon dina vänner har gått ner eller hur bra du skulle passa i de byxorna om du går ner yterliggare några kilon. Hur du känner dig nöjd med dig själv sitter inte på siffrorna på vågen utan uppe i huvudet i din hjärna! Du har rätt att tycka du är snygg det är inte att vara egoist eller något som vissa människor säger, det är att ha självförtroende! Och med självförtroende kommer man långt. Så fortsätt tycka du är vacker,söt,snygg.Peace
 
                             
                                         
 
  Min ''drömkropp'' är varken någon av de här. Hon i mitten anses vara ''normal'' och ja ni fattar resten.
 
 
 
 
Whitney Thompson som vann Americas next top model säsong 10 anses vara plusmodel medans jag tycker hon ser ganska normalviktig ut...
 
 
Beyonce måste ändå vara en av finaste kvinnokropp jag sett.. Kurvig och lagom med allt. Drömkropp....
 
 
 

 

 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Bra skrivet Jennie! Håller med dig.

Svar: tack så mycket :) Vad härligt!
Jenniie och Ellen

2012-06-29 @ 15:53:38
URL: http://singoutloud.blogg.se
Postat av: Stina

Jag tycker att det är skitbra att du kan se problemet utan att dölja att det påverkar dig med, för många ljuger i de här här texterna och säger att de alltid mår bra och har världens bästa självförtroende, men det är svårt och ingen har det! Bra skrivet!

Svar: tack så mycket! Va glad jag blir att du tycker om det. :)
Jenniie och Ellen

2012-07-01 @ 21:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0